U1. Com treballen els científics?
Índex
– El mètode científic.
– Fases del mètode científic.
– Aplicació del mètode científic a situacions senzilles.
Aplicacions al perfil professional.
– Antecedents històrics del pensament científic.
– Tendències actuals.
Activitats
A0. Feu un dibuix de gent fent ciència.
A1. Indiqueu activitats que
formen part d'una investigació científica i que podrien
caracteritzar com treballen les científiques i els científics
(quines tasques imagineu que porten a terme els científics i les
científiques en el desenvolupament d'una investigació?).
A2. Expresseu les vostre idees
sobre com comença, generalment, una investigació, un treball
científic.
A2.1.- Imagineu que voleu
estudiar "el temps que tarda en caure un objecte". Preciseu
el problema de forma que es puga investigar.
A2.2.- Imagineu que volem
aconseguir que una planta cresca més ràpid. Preciseu el problema de
forma que es puga investigar.
*També es pot estudiar de què depén el període d'oscil·lació d'un pèndol o quin tipus d'esponja absorbeix més quantitat d'aigua.
*També es pot estudiar de què depén el període d'oscil·lació d'un pèndol o quin tipus d'esponja absorbeix més quantitat d'aigua.
A3. Encara que les hipòtesis
són suposicions que pretenen solucionar un problema científic, no
tota suposició pot ser acceptada com una hipòtesi científica.
Quines característiques ha de tindre una suposició per a ser una
hipòtesi científica?
Activitat 3, pàg. 11.
A4. Una vegada formulada una
hipòtesis, què fer per contrastar-la?
A4.1.- Les hipòtesis,
formulades per un grup d'alumnes i alumnes sobre els factors que
influiran en el temps de caiguda d'un objecte "puntual i en
absència de fregament", han estat que eixe temps dependrà del
pes de l'objecte i de l'altura des de la que es deixa caure. A més,
han precisat que quant major siga el pes de l'objecte, menor serà el
temps que tarda en caure a terra; i que quant major siga l'altura
inicial, major serà el temps de caiguda. Realitzeu un disseny
experimental per provar aquesta hipòtesi.
A5. Indiqueu diferències entre
una observació espontània (per exemple, quan observem cossos que
cauen) i l'observació que es fa quan es porten a terme experiments
científics (per exemple, els plantejats en A4.1).
A6. Com a resultats d'una
experimentació se solen obtindre dades. Indiqueu procediments per
assegurar la fiabilitat d'eixes dades i per ordenar-los i
interpretar-los amb la finalitat de decidir si es compleixen les
hipòtesis.
OPCIONAL: Veure el vídeo de
la caiguda de la bola de bolos i la ploma.
A7. Exposeu idees que tingueu
sobre el que són les lleis i les teories científiques.
A7.1.- Citeu alguna teoria que
conegueu. S'utilitza en la vida diària el terme "teoria"
amb el mateix significat que té en ciències?
A8. Recapitulació. Elaboreu,
com a síntesi del que hem treballat fins ací, un diagrama que puga
representar un procés d'investigació. Indiqueu les característiques
més importants de cadascuna de les fases.
A8.1.- Compareu el vostre
diagrama d'un cicle d'investigació amb el que vos facilita el
professor:
https://drive.google.com/open?id=https://drive.google.com/open?id=15TbbpLGHgz8P2QhuqNnGTNEMadgKFjflSGBylx2B9ts
https://drive.google.com/open?id=https://drive.google.com/open?id=15TbbpLGHgz8P2QhuqNnGTNEMadgKFjflSGBylx2B9ts
Activitat: Crítica de l'esquema del
treball científic de la pàgina 10.
1, 2,
3, 4 i 8, final de la unitat.
Llegir el document de les normes de laboratori:
https://drive.google.com/open?id=123A58UP9ifH38CYCclhn5-0LoRsElzdKuWroLCJmAAI
Llegir el document de les normes de laboratori:
https://drive.google.com/open?id=123A58UP9ifH38CYCclhn5-0LoRsElzdKuWroLCJmAAI
ACTIVITATS OPCIONALS:
-
Text Ira de Remsen:
-
Text hipòtesi i teoria/Text Semmelweis:
-
Vídeo CSI: identificar les etapes de les investigacions que es porten a terme.
- Vídeo mètode científic. Redacta de forma correcta les hipòtesis que es plantegen en el vídeo.
fuck sapos klk klk
ResponEliminaya tu sae kien mueve la vaina loco klk
ResponEliminaklk miriam klk
ResponEliminaKLK KLK DIME KLK
ResponElimina